În funcţie de natura tranzacţiilor, există o multitudine de modele ale comerţului electronic. Între acestea, putem enumera următoarele:
B2B Business-to-business (companie-la-companie) include tranzacţiile electronice între organizaţii, denumite organizaţii de tip IOS (Inter-organisational Information Systems). În prezent, B2B nu mai este folosită doar de marile organizaţii, tot mai multe întreprinderi mici şi mijlocii înţelegând beneficiile acestui model de afaceri, care le poate ajuta să fie mai eficiente şi să economisească sume importante de bani, sporindu-şi în acest fel profitul. Principalele avantaje ale modelului B2B sunt:
- accesul la noi pieţe de desfacere;
- reducerea costurilor de aprovizionare şi de administrare a stocurilor;
- obţinerea unor preţuri mai avantajoase pentru unele produse, servicii sau materii prime;
- adaptabilitate crescută la nevoile clienţilor;
- stabilirea de relaţii mai strânse atât cu furnizorii, cât şi cu clienţii.