luni, 24 ianuarie 2011

Departamente: livrari, marketing, financiar-contabil etc.


Departamentul de livrări – se ocupă de asigurarea livrărilor în bune condiţii a produsului ales, acasă la beneficiar, la client. Un alt atu al magazinelor online este această comoditate şi nevoie de timp a clienţilor. Practic, este cel mai speculat factor în decizia de cumparare, alături de preţuri, care sunt în general mai mici  într-un magazin online. Livrările se pot efectua prin intermediul Poştei Române sau al nenumăratelor firme private de curierat. O altă modalitate de livrare este aceea realizată prin intermediul propriilor angajaţi, dar această modalitate este în general limitată la nivelul ariei oraşului în care magazinul îşi are sediul. Este necesară o mare atenţie la felul în care este efectuată livrarea, contactul final cu clientul putând însemna un punct în plus sau în minus. Firma de curierat trebuie aleasă cu atenţie astfel încât aceasta să fie una care îşi respectă termenul de livrare, neexistând întârzieri.

Departamentul de marketing – este necesar pentru a urmări reacţia pieţei de comerţ electronic, pentru a urmări mişcarile concurenţei, pentru a beneficia de sprijinul furnizorilor şi pentru a organiza promoţii care să propulseze numele, brandul în ochii utilizatorilor şi pentru a realiza un magazin online credibil.

Departamentul financiar-contabil  - este şi acesta prezent, ca în cazul oricărei alte firme cu sediul în România.

Alături de aceste departamente principale, mai putem enumera: departamentul service, departamentul IT, departamentul grafică, departamentul aprovizionare etc.

O parte dintre aceste departamente pot să nu existe sau să fie deservite de aceeaşi echipă, în funcţie de nivelul de dezvoltare a firmei, multe dintre firmele de comerţ online din România fiind slab dezvoltate.