Direct e-mailing – poate fi definit drept o comunicaţie adresată personal, realizată prin intermediul serviciului de poşta electronică. Prin intermediul acestuia, un magazin online poate comunica în mod direct cu potenţialii clienţi. Această modalitate de promovare se poate realiza direct de către beneficiarul promovării, adresele de e-mail către care se trimite comunicarea fiind cele ale utilizatorilor care s-au înscris singuri în baza de date a magazinului online. Dacă se doreşte ca oferta să să fie cunoscută şi de alte persoane decât cele înscrise în baza personală de date, se poate apela la firme specializate în direct e-mailing, care posedă baze de date mult mai vaste însă această modalitate implică anumite costuri. Direct e-mail este considerat de către utilizatorii săi ca fiind o sursă importantă de informaţii referitoare la produsele şi serviciile magazinelor online. Conform unui studiu realizat de ActivMedia pe un eşantion de 2500 de cumpăratori online, 43% dintre aceştia consideră poşta electronică ca fiind un factor ”important” din punct de vedere al modului în care cumpără aceştia.
Structura unui mesaj specific "e-mailing"-ului include:
- subiectul (subject-ul) : este echivalentul unei bătai la usă: “vezi mesajul, daca te interesează continui, citeşti mesajul, dacă nu te interesează treci peste el sau il ştergi direct”; cu cât forţa de “acroşaj” a mesajului este mai puternică, cu atât şansele ca mesajul să fie citit cresc;
- mesajul: conţinutul “scrisorii” transmise consumatorului potenţial; mesajul trebuie să fie destul de scurt, destul de concentrat şi să conţină argumentele esenţiale care l-ar convinge pe clientul potenţial cel puţin să ceară informaţii despre produs, serviciu, marcă etc;
relaţiile (link-urile): sunt prezente în cadrul mesajului pentru a permite - cititorului interesat să obţină informaţii suplimentare despre oferta primită prin e-mail.