vineri, 14 ianuarie 2011

Introducere


Ce este comerţul electronic? Diferenţe între comerţul electronic şi comerţul tradiţional
Introducere
Dezvoltarea Internetului reprezintă un nou tip de revoluţie, generând noi moduri de desfăşurare a activităţilor economice, sociale şi de orice altă factură. În particular, lumea afacerilor a suferit schimbări majore, Internetul devenind un instrument şi un mediu absolut indispensabile pentru aceasta.

Contextul mai amplu al acestei dezvoltări îl reprezintă devoltarea noii economii, care, conform raportului OECD din anul 2000, A NewEconomy? The Changing Role of Innovation and Information Technology in Growth, este asocierea dintre creşterea sustenabilă şi non-inflaţionistă, investiţii masive în tehnologii informaţionale şi de comunicare şi restructurarea economiei.

Noua economie, la rândul său, face parte din economia şi societatea bazate pe cunoaştere, un concept mai amplu. Trecerea către economia şi societatea bazate pe cunoaştere implică dematerializarea majoră a activităţilor cu valoare adăugată şi înlocuirea uniformităţii şi omogenităţii producţiei, consumului şi guvernării de masă cu diversitate creativă şi descentralizarea responsabilităţii. Creşterea bunăstării îi influenţează pe oameni în sensul petrecerii unui timp mai îndelungat şi a alocării eforturilor către activităţi non-materiale, în condiţiile în care accesul la informaţie, materia primă principală în această nouă eră, este facil şi ieftin datorită tehnologiilor informaţionale. Reinventarea modelelor de afaceri este elementul-cadru ale dezvoltării societăţii şi economiei bazate pe cunoaştere.

Pentru organizaţiile ce aparţin erei cunoaşterii, două elemente se transpun în oportunităţi: cunoaşterea ca resursă şi factor generator de bunăstare şi Internetul, care transformă business-ul în e-business. Atât conduita afacerilor, cât şi cea a comerţului, în mod particular, sunt influenţate de dezvoltarea afacerilor electronice, în curs de globalizare. Această lucrare are drept scop evidenţierea importanţei şi a gradului dezvoltării comerţului electronic, ca ramură a noii economii, atât la nivel global, cât şi la nivelul ţării noastre.