duminică, 30 ianuarie 2011

Motoare de căutare


Motoare de căutare – sunt servere care accesează Internet-ul în mod automat şi stochează intr-o baza de date titlul, cuvinte cheie şi conţinutul paginilor ce compun site-urile. În momentul în care un utilizator caută într-un motor de căutare după o anumită frază sau cuvânt, motorul de căutare se va uita în această bază de date şi în funcţie de anumite criterii de prioritate va crea o listă de rezultate pe care o va afişa sub formă de rezultat. Pentru un magazin online este foarte important să apară pe aceste liste cât mai în faţă atunci când un potenţial client apelează la un motor de căutare pentru a găsi produsele de care este interesat. Motoarele de căutare reprezinta cel mai important mijloc de promovare al unui magazin online, aproximativ 60-70% dintre vizitatori accesând site-urile de comerţ electronic dintr-un motor de căutare. Bătălia dintre magazinele online nu se duce doar la nivelul preţurilor, serviciilor oferite sau a politicilor de marketing ci şi la nivelul celor ce construiesc şi administrează site-urile, miza acestei lupte fiind o cât mai buna plasare în afişarea rezultatele în motoarele de căutare.

Exemple de motoare de cautare: google.com, yahoo.com, altavista.com, msn.com etc. Dintre acestea cel mai folosit este google.com.

Optimizarea unui site reprezintă de caţiva ani in webul internaţional cea mai bună şi eficientă cale de a-ţi promova afacerea pe internet şi tinde să devină şi în webul romanesc cea mai de încredere metodă de a te face cunoscut pe internet. Optimizarea pentru motoare de cautare reprezintă intervenţia făcută in codul sursa al paginilor ce are ca scop dezvoltarea si concentrarea cuvintelor cheie reprezentative pentru obiectul de activitate al site-ului astfel încât să primească poziţii de top în rezultatele căutărilor şi implicit mai mulţi vizitatori.

Ce rămane însă de făcut pentru cei care nu reuşesc să îşi optomizeze site-urile pentru motoarele de căutare?  Răspunsul este: publicitate plătită pe motoarele de căutare. Astfel orice site poate apărea fie în fruntea listei căutarilor fie în partea dreapta a listei în prima pagină a cautării. Plata acestui tip de publicitate se face pentru fiecare accesare a site-ului care se realizează din afişarea ”împinsă” în faţă de motoarele de cautare.

joi, 27 ianuarie 2011

Campanii de bannere


Campanii de bannere – această modalitate de promovare se realizează prin cumpărarea unui spaţiu de expunere a unui banner publicitar pe alte site-uri. Bannerele publicitare pot fi privite in mod similar anunţurilor publicitare destinate mediilor de comunicare tipărite (presa cotidiană şi periodică, afişaj). Bannerul poate avea dimensiuni diferite şi poate conţine mesaj text, poze, animaţii şi chiar sunet. Alegerea unei anumite dimensiuni ale bannerului publicitar conduce la o serie de restricţii referitoare la conţinutul informaţional al bannerului. Astfel, cu cât bannerul este mai redus ca dimensiune, cu atât informaţiile care vor putea fi prezentate prin intermediul acestuia vor fi mai limitate ca şi conţinut şi chiar ca si forma de prezentare, cu cat bannerul are o dimensiune mai mare, cu atât informaţiile care vor putea fi prezentate prin intermediul acestuia vor fi mai bogate dar, in acest caz, apare problema incarcării sale odata cu pagina web care il gazduieste. Cu căt durata incărcării este mai mare, cu atăt şansele de vizualizare ale unui banner sunt mai mici.

Tipuri de bannere:
-          bannere afişate astfel încât să nu încurce vizitatorul site-ului pe care sunt expuse de la accesarea conţinutului pentru care acesta a accesat site-ul
-          bannere agresive care apar peste conţinutul site-ului si care te ”obligă” să le accesezi pentru a putea continua vizualizarea site-ului
-          bannere de tip pop-up care apar în ferestre separate faţă de site-ul din care apar, aceasta variantă este însa mai puţin recomandată întrucât majoritatea browserelor de internet posedă funcţie de pop-up stopper care blochează apariţia acestor ferestre

Identificarea şi selectarea furnizorilor de spaţii publicitare pe web are in vedere urmatoarele elemente de referinţa: traficul generat de site-ul web vizat, structura audienţei site-ului web vizat, conţinutul site-ului web vizat, facilitaţile de urmarire si raportare a traficului oferite de site-ul web vizat. Site-urile pe care sunt expuse bannerele se aleg astfel încat categoriile de vizitatori ale acestora să concidă cu publicul ”ţinta” al campaniei de promovare.

Elementele care apar in majoritatea bannerelor publicitare difuzate pe internet sunt urmatoarele: numele organizaţiei, sloganul publicitar al acesteia, indemnul la acţiune adresat vizitatorului, un stimulent pentru acţiunea vizitatorului (o ofertă specială de preţ, un cadou oferit gratuit, etc.), principalul avantaj oferit de organizaţie, produsul sau serviciul promovat prin intermediul bannerului publicitar.

marți, 25 ianuarie 2011

Direct e-mailing


Direct e-mailing – poate fi definit drept o comunicaţie adresată personal, realizată prin intermediul serviciului de poşta electronică. Prin intermediul acestuia, un magazin online poate comunica în mod direct cu potenţialii clienţi. Această modalitate de promovare se poate realiza direct de către beneficiarul promovării, adresele de e-mail către care se trimite comunicarea fiind cele ale utilizatorilor care s-au înscris singuri în baza de date a magazinului online. Dacă se doreşte ca oferta să să fie cunoscută şi de alte persoane decât cele înscrise în baza personală de date, se poate apela la firme specializate în direct e-mailing, care posedă baze de date mult mai vaste însă această modalitate implică anumite costuri. Direct e-mail este considerat de către utilizatorii săi ca fiind o sursă importantă de informaţii referitoare la produsele şi serviciile magazinelor online. Conform unui studiu realizat de ActivMedia pe un eşantion de 2500 de cumpăratori online, 43% dintre aceştia consideră poşta electronică ca fiind un factor ”important” din punct de vedere al modului în care cumpără aceştia.

Structura unui mesaj specific "e-mailing"-ului include:
-          subiectul (subject-ul) : este echivalentul unei bătai la usă: “vezi mesajul, daca te interesează continui, citeşti mesajul, dacă nu te interesează treci peste el sau il ştergi direct”; cu cât forţa de “acroşaj” a mesajului este mai puternică, cu atât şansele ca mesajul să fie citit cresc;
-          mesajul: conţinutul “scrisorii” transmise consumatorului potenţial; mesajul trebuie să fie destul de scurt, destul de concentrat şi să conţină  argumentele esenţiale care l-ar convinge pe clientul potenţial cel puţin să ceară informaţii despre produs, serviciu, marcă etc;
relaţiile (link-urile): sunt prezente în cadrul mesajului pentru a permite 

-          cititorului interesat să obţină informaţii suplimentare despre oferta primită prin e-mail.

luni, 24 ianuarie 2011

Departamente: livrari, marketing, financiar-contabil etc.


Departamentul de livrări – se ocupă de asigurarea livrărilor în bune condiţii a produsului ales, acasă la beneficiar, la client. Un alt atu al magazinelor online este această comoditate şi nevoie de timp a clienţilor. Practic, este cel mai speculat factor în decizia de cumparare, alături de preţuri, care sunt în general mai mici  într-un magazin online. Livrările se pot efectua prin intermediul Poştei Române sau al nenumăratelor firme private de curierat. O altă modalitate de livrare este aceea realizată prin intermediul propriilor angajaţi, dar această modalitate este în general limitată la nivelul ariei oraşului în care magazinul îşi are sediul. Este necesară o mare atenţie la felul în care este efectuată livrarea, contactul final cu clientul putând însemna un punct în plus sau în minus. Firma de curierat trebuie aleasă cu atenţie astfel încât aceasta să fie una care îşi respectă termenul de livrare, neexistând întârzieri.

Departamentul de marketing – este necesar pentru a urmări reacţia pieţei de comerţ electronic, pentru a urmări mişcarile concurenţei, pentru a beneficia de sprijinul furnizorilor şi pentru a organiza promoţii care să propulseze numele, brandul în ochii utilizatorilor şi pentru a realiza un magazin online credibil.

Departamentul financiar-contabil  - este şi acesta prezent, ca în cazul oricărei alte firme cu sediul în România.

Alături de aceste departamente principale, mai putem enumera: departamentul service, departamentul IT, departamentul grafică, departamentul aprovizionare etc.

O parte dintre aceste departamente pot să nu existe sau să fie deservite de aceeaşi echipă, în funcţie de nivelul de dezvoltare a firmei, multe dintre firmele de comerţ online din România fiind slab dezvoltate.